Tematski teden Gorništvo
UVOD IN NAMEN
Pohodništvo oziroma gorništvo je v Sloveniji eno izmed najbolj pogostih in priljubljenih rekreativnih športov. Namen tematskega tedna je približati učencem gorništvo in ga spoznati in doživeti preko različnih vsebin in pogledov nanj. Glede na to, da je Planica ena izmed lepših alpskih dolin, obkrožena z mogočnimi stenami Mojstrovk, Jalovca in Ponc ter leži na skoraj 1000 metrih nadmorske višine, je idealen prostor za uresničitev tematskega tedna.
STAROSTNA SKUPINA
Tematski teden je primeren za vse učence, ki prihajajo v dom Planica, to je od petega do devetega razreda, prav tako je primeren za srednješolce. Vsebine znotraj programa se prilagajajo v skladu z učnimi vsebinami in cilji glede na učni načrt osnovne in srednje šole.
ČAS IZVEDBE
Tematski teden se lahko izvaja v času od začetka maja do konca novembra. Tema je lahko izvedena v okviru 3 – 5 dnevnega programa. Možna je tudi skrajšana izvedba preko vikenda.
KRAJ IZVEDBE
Vsebine se izvajajo v domu, v okolici doma, v dolini Tamarja, na pobočjih Ciprnika, na Tromeji ter s pomočjo kolesa vse od Mangartskih jezer in do Mojstrane.
CILJI
Učenec:
- pridobi nova znanja o razvoju in zgodovini gorništva in alpinizma v Sloveniji;
- spozna osnove športnega plezanja;
- se seznani z osnovno gorniško opremo;
- spozna in razume nevarnosti v gorah ter varnost na turi;
- razume vpliv hoje na organizem;
- opazuje telo pri različnem tempu aktivnosti ter spozna pravilno nadomeščanje izgubljene tekočine in hrane v telesu;
- razume načela varovanja narave ter odgovornega ravnanja v njej;
- se seznani z osnovami varovanja naravne in kulturne dediščine;
- spozna osnovne značilnosti Triglavskega narodnega parka;
- se seznani z osnovno prvo pomočjo pri gibanju v gorah;
- razvija poznavanje in razumevanje glavnih geografskih tem v alpskem okolju (glavni naravni sistemi v regiji, glavni družbenoekonomski sistemi v regiji, pomembnejši geografski pojavi in procesi v regiji);
- spozna in razume osnove orientacije (brez pripomočkov, s pripomočki);
- oblikuje pozitivne vedenjske vzorce (spodbujanje medsebojnega sodelovanja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti);
- pozitivno doživlja šport.
OPREMA[1]
- visoki pohodni čevlji z narebranim podplatom, nahrbtnik, čutara za pijačo, vetrovka, športna oblačila, kapa, rokavice;
- primerna obutev in obleka za kolesarjenje.
VSEBINE IN PREDVIDEN POTEK DELA PO DNEVIH
dan |
del dneva |
vsebina |
ponedeljek |
popoldan |
Geografske značilnosti Planice in okolice, Zgodovina smučarskih skokov in poletov |
zvečer |
Nevarnosti v gorah, Priprava na turo |
|
torek |
dopopldan |
Kolesarjenje do Mojstrane in nazaj (ogled Slovenskega planinskega muzeja)[2] |
popoldan |
Orientacijske veščine |
|
zvečer |
Družabne ali športne igre |
|
sreda |
dopoldan |
Celodnevni izlet v Tamar, plezanje na naravni steni, ogled Črnih vod ter Slapu Nadiže |
popoldan |
||
zvečer |
Predavanje ob slikah na temo gorništva |
|
četrtek |
dopoldan |
Zgodovina gorništva na slovenskem |
popoldan |
Orientacijski tek |
|
zvečer |
zaključni večer |
|
petek |
dopoldan |
Stičišče treh kultur (pohod na Tromejo) |
Maksimalno število učencev v skupini
- plezanje: 12 učencev/1 učitelja CŠOD
- kolesarjenje: 10 učencev/1 učitelja CŠOD
- ostale vsebine: 15 učencev/učitelja CŠOD
Pri vsaki vsebine sodeluje vsaj en učitelj CŠOD. Šola je dolžna zagotoviti dodatne učitelje za pokrivanje normativov.
DODATNI STROŠKI
- vstopnina v muzej: 4,5 € na učenca.