DomoviCŠOD OE PlanicaTematski teden Nordijski teden v Planici

Tematski teden Nordijski teden v Planici

ZIMSKI IN POLETNI NODRIJSKI TEDEN V PLANICI

TEMATSKI TEDEN

UVOD IN NAMEN:

Slovenci smo že od nekdaj tesno povezani s športom. Glede na uspešnost slovenskih športnikov v nordijskih disciplinah na svetovni ravni so ti športi poznani tudi med šolsko mladino. V ospredju so smučarski skoki in poleti, sledi jim smučarski tek. Nordijska hoja in nordijsko rolkanje na terenskih rolkah – skike sta manj poznana a zato nič manj zanimiva in zdrava.

V svetu in v Sloveniji se beleži porast prekomerno težkih otrok. Nordijska hoja, tek na smučeh, skike so športi, ki so zelo priporočljivi za vzdrževanje splošne kondicijske pripravljenosti, krepitve srčno – žilnega sistema, dihal in seveda tudi muskulature. Ob pravilni izvedbi te športe priporočajo tudi zdravniki in fizoterapevti, meddrugim tudi za pomoč pri odpravljanju določenih zdravstvenih težav.

Namen tematskega nordijskega tedna je predstaviti različno paleto športov, ki nam omogočajo kvaliteten in zdrav način življenja. S tem želimo učencem približati vsaj enega izmed teh športov in prav vse spoznati preko različnih vsebin.

Planica po celem svetu slovi po skakalnicah, trenutno poteka tudi izgradnja novega nordijskega centra, otroci so nastanjeni v Domu Planica, kjer bivajo tudi najboljši slovenski športniki. Opazujejo jih lahko med treningi in začutijo koliko truda je potrebnega za dosego nekih ciljev. V bližnji in dalnji okolici OŠC – ja je veliko kilometrov kvalitetno urejenih tekaških prog, kolesarska steza (uporabna za izvedbo nordijskega rolkanja) in razgiban teren, ki omogoča zanimivo izvedbo nordijske hoje.

Vse zgoraj našteto so razlogi zakaj je Planica idealen prostor za izvedbo tematskega nordijskega tedna.

STAROSTNA SKUPINA:

Tematski teden je primerna za vse učence, ki prihajajo v dom Planica, to je od petega do devetega razreda, prav tako je primeren za srednješolce. Vsebine znotraj programa se prilagajajo v skladu z učnimi vsebinami in cilji glede na učni načrt osnovne in srednje šole.

ČAS IZVEDBE:

Tematski teden se lahko izvaja skozi celo leto. V zimskem času, med 15. decembrom in 15. marcem se izvaja zimski nordijski teden, ostalo obdobje pa poletni.  Tema je lahko izvedena v okviru 3 – 5 dnevnega programa.

KRAJ IZVEDBE:

Vsebine se izvajajo v domu, v okolici doma, v dolini Tamarja, na pobočjih Ciprnika, ob skakalnicah in letalnicah, na kolesarski stezi od Rateč do Kranjske Gore, v zimskih mesecih po tekaških stezah v bližnji in daljši okolici doma.

CILJI:

Zimski teden

Učenec:

  • zna hoditi in teči na smučeh,
  • spozna obe tehniki teka na smučeh,
  • se seznani z osnovno opremo za tek na smučeh,
  • se seznani z osnovami priprave smuči,
  • razume vpliv športa na organizem,
  • opazuje telo pri različnem tempu aktivnosti ter spozna pravilno nadomeščanje izgubljene tekočine in hrane v telesu,
  • spozna zgodovino smučarskih skokov in poletov Planici,
  • spoznati zgodovino razvoja Planice kot slovenskega skakalnega centra in razvoj in pomen novega nordijskega centra Planica,
  • razvija pozitivno mero  tekmovalnega duha in občutka za sodelovanje v skupini
  • razvija pozitivne vzorce športnega obnašanja,
  • uči se čustvenega navezovanja na naravo,
  • razvijati gibalne sposobnosti.

Splošni:

  • oblikovanje pozitivnih vedenjskih vzorcev (spodbujanje medsebojnega sodelovanja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti),
  • pozitivno doživljanje športa,
  • razumevanje koristnosti rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa.

Poletni teden

Učenec:

·         spozna različno opremo, primerno športno oblačilo in obutev za nordijsko hojo,

·         nauči se pravilno namestiti opremo,

·         spozna pomen ogrevanja pred uporabo palic za nordijsko hojo,

·         spozna različne igre,

  • nauči se osnov tehnike nordijske hoje,

·         razvija čustven in pozitiven odnos do narave,

  • zna izvajati nordijsko hojo oziroma vsaj tri elemente nordijske hoje,
  • spozna vse elemente nordijske hoje in večino elementov nordijskega rolkanja,
  • se seznani z osnovami vzdrževanja športne opreme, ki se uporablja za nordijsko hojo in nordijsko rolkanje,
  • spozna različno opremo, primerno športno oblačilo in obutev za nordijsko rolkanje,
  • nauči se pravilno namestiti opremo,
  • spozna pomen ogrevanja pred pričetkom nordijskega rolkanja,
  • spozna se z prilagajanjem na opremo,
  • razume vpliv športa na organizem,
  • opazuje telo pri različnem tempu aktivnosti ter spozna pravilno nadomeščanje izgubljene tekočine in hrane v telesu,
  • razume načela varovanja narave ter odgovornega ravnanja v njej,
  • spozna zgodovino smučarskih skokov in poletov Planici,
  • spoznati zgodovino razvoja Planice kot slovenskega skakalnega centra in razvoj in pomen novega nordijskega centra Planica,
  • razvija pozitivno mero  tekmovalnega duha in občutka za sodelovanje v skupini,
  • razvija pozitivne vzorce športnega obnašanja,
  • uči se čustvenega navezovanja na naravo,
  • razvijati gibalne sposobnosti.

Splošni:

  • oblikovanje pozitivnih vedenjskih vzorcev (spodbujanje medsebojnega sodelovanja, strpnosti in sprejemanja drugačnosti),
  • pozitivno doživljanje športa,
  • razumevanje koristnosti rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa.

OPREMA:

Učenec:

  • Zima:

Učenec: zimska oblačila, nahrbtnik, čutara za pijačo, vetrovka, športna oblačila, kapa, rokavice.

Oprema, ki jo priskrbi Dom Planica: tekaški čevlji, tekaške palice, tekaške smuči, terenske rolke – skike, čelada, ščitniki, palice za nordijsko rolkanje

  • Poletje:  

Učenec: športna oblačila, sončna očala, čutara za vodo, nahrbtnik, športni copati, pohodniški čevlji

Oprema, ki jo priskrbi Dom Planica: terenske rolke – skike, čelada, ščitniki, palice za nordijsko rolkanje, palice za nordijsko hojo

VSEBINE IN PREDVIDEN POTEK DELA PO DNEVIH:

ZIMSKI TEDEN

Ponedeljek

pop

Izposoja tekaške opreme in osnove prilagajanja

zvečer

Spoznavni večer, nočni pohod

Torek

dop

Tek na smučeh/Zelenci/sankanje iz Tamarja s TNP -jem

pop

Zgodovina smučarskih skokov/skike

zvečer

Pravila obnašanja na tekaških progah in priprava smuči/športne ali družabne igre

Sreda

dop

Tek na smučeh/Zelenci/sankanje iz Tamarja s TNP -jem

pop

Zgodovina smučarskih skokov/skike

zvečer

Kviz na temo nordijskih dsciplin

Četrtek

dop

Tek na smučeh - Tamar

pop

Igre na snegu

zvečer

zaključni večer

petek

dop

»kepatlon«[IK1]  ter smučarski skoki

 

Spremljevalne dejavnosti: obisk Zelencev, TNP, Alpski svet pod Jalovcev in Poncami, igre na snegu, sankanje

Maksimalno število učencev v skupini:

  • tek na smučeh: 12 učencev/1 učitelja CŠOD
  • skike: 12 učencev/učitelja CŠOD
  • ostale vsebine: 15 učencev/učitelja CŠOD

POLETNI TEDEN

Ponedeljek

pop

Ogled Zelencev (vsi)

zvečer

Spoznavni večer, nočni pohod

Torek

dop

Skike/nordijska hoja

pop

Zgodovina smučarskih skokov/osnove orientacije

zvečer

Družabne ali športne igre

Sreda

dop

Skike/nordijska hoja

pop

Zgodovina smučarskih skokov/osnove orientacije

zvečer

Kviz na temo nordijskih disciplin

Četrtek

dop

S skiki do Kranjske Gore/ pohod z nordijskimi palicami

pop

Pohod v Tamar

zvečer

zaključni večer

petek

dop

Nordijska pustolovska orientacija

Spremljevalne dejavnosti: obisk Zelencev, TNP, Alpski svet pod Jalovcev in Poncami, športne igre, orientacija, preživetje v naravi, lokostrelstvo

Maksimalno število učencev v skupini:

  • nordijska hoja: 12 učencev/1 učitelja CŠOD
  • skike: 12 učencev/učitelja CŠOD
  • ostale vsebine: 15 učencev/učitelja CŠOD

DEJAVNOSTI ZIMSKI TEDEN:

vsebina

cilji

Dejavnosti učenca

Tek na smučeh

  • Zna hoditi in teči na smučeh,

 

  • spozna obe tehniki teka na smučeh,

 

  • se seznani z osnovno opremo za tek na smučeh,

 

 

  • se seznani z osnovami priprave smuči.

 

  • Izvaja vaje za prilagajanje na tekaške smuči,
  • sodeluje pri različnih igrah za prilagajanje na smuči,

 

  • izvaja različne predvaje ter vaje za obe tehniki teka na smučeh,

 

  • posluša krajše predavanje o opremi za tek na smučeh ter aktivno sodeluje pri pregledu in pripravi opreme,

 

 

  • opazuje demostracijo priprave tekaških smuči.

Biologija

  • Razume vpliv športa na organizem,

 

 

  • opazuje telo pri različnem tempu aktivnosti ter spozna pravilno nadomeščanje izgubljene tekočine in hrane v telesu.
  • Posluša in sodeluje v razgovoru o delovanju človeškega organizma,
  • primerja telo športnika in telo nešportnika,

 

  • spremlja delovanje srca, prek srčnega utripa v mirovanju in ob različnih aktivnostih,
  • pravilno vnaša pijačo in hrano med aktivnostjo in po njej.

Zgodovina

  • Spozna zgodovino smučarskih skokov in poletov Planici,
  • spoznati zgodovino razvoja Planice kot, slovenskega skakalnega centra in razvoj in pomen novega nordijskega centra Planica.
  • Sprehodi se do in na skalnice,

 

  • ogleda si multivizijo o razvoju smučarskih poletov v Planici,
  • posluša razlago ob obisku skakalnic, objektov.

 

Šport splošno

  • Razvija pozitivno mero  tekmovalnega duha in občutka za sodelovanje v skupini,
  • razvija pozitivne vzorce športnega obnašanja,

 

  • uči se čustvenega navezovanja na naravo,

 

  • razvijati gibalne sposobnosti,

 

 

 

  • pozitivno doživljanje športa,

 

 

 

  • razumevanje koristnosti rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa.

 

  • Sodeluje v različnih skupinskih igrah in štafetah,
  • upošteva pravila, sodeluje s sošolci,
  • vzpodbuja druge pri različnih igrah,

 

  • spremlja spremembe, [IK2] ki so nastale v naravnem okolju zaradi izgradnje nordijskega centra in urejanja tekaških prog,

 

  • izvaja različne vaje in elemente pri teku na smučeh, kepatlonu, pohodih in ostalih aktivnostih,
  • izvede pohod na smučeh,

 

  • učenec opiše občutke po uspešno opravljenih nalogah,

 

  • Učenci spremljajo svoje počutje tekom celega tedna in primerjajo s počutjem, kadar so manj aktivni.

 

 

DEJAVNOSTI POLETNI TEDEN

vsebina

cilji

Dejavnosti učenca

Nordijska hoja in nordijsko rolkanje na terenskih rolkah

·         spozna različno opremo, primerno športno oblačilo in obutev za nordijsko hojo ter nordijsko rolkanje,

 

·         nauči se pravilno namestiti opremo,

 

·         spozna pomen ogrevanja pred uporabo palic za nordijsko hojo,

·         spozna različne igre,

 

 

  • nauči se osnov tehnike nordijske hoje in nordijskega rolkanja,

 

  • zna izvajati nordijsko hojo in nordijsko rolkanje oziroma vsaj tri elemente nordijske hoje in nordijskega rolkanja,

 

  • spozna vse elemente nordijske hoje in večino elementov nordijskega rolkanja,

 

  • se seznani z osnovami vzdrževanja športne opreme, ki se uporablja za nordijsko hojo in nordijsko rolkanje.

 

  • posluša krajše predavanje o opremi za nordijsko hojo in nordijsko rolkanje ter aktivno sodeluje pri pregledu in pripravi opreme,

 

  • samostojno namesti opremo

 

  • aktivno sodeluje pri različnih elementih in igrah ogrevanja,
  • izvaja različne igre za ogrevanje in prilagajanje na opremo, razvijanje ravnotežja,...

 

  • izvaja različne predvaje ter vaje pravilno tehniko nordijske hoje in nordijskega rolkanja,

 

  • aktivno uporablja elemente nordijske hoje ter rolkanja ter popravlja napake,

 

 

  • opazuje oziroma tudi poizkusi težje tehnike nordijske hoje in rolkanja,

 

  • opazuje demostracijo pravilnme nastavitve terenskih rolk, posluša predavnje o vzdrževanju opreme za nordijsko hojo in nordijsko rolkanje.

Biologija

  • Razume vpliv športa na organizem,

 

 

  • pazuje telo pri različnem tempu aktivnosti ter spozna pravilno nadomeščanje izgubljene tekočine in hrane v telesu.
  • Posluša in sodeluje v razgovoru o delovanju človeškega organizma,
  • primerja telo športnika in telo nešportnika,

 

  • spremlja delovanje srca, prek srčnega utripa v mirovanju in ob različnih aktivnostih,
  • pravilno vnaša pijačo in hrano med aktivnostjo in po njej.

Zgodovina

  • Spozna zgodovino smučarskih skokov in poletov Planici,

 

  • spoznati zgodovino razvoja Planice kot slovenskega skakalnega centra in razvoj in pomen. novega nordijskega centra Planica.
  • Sprehodi se do in na skalnice,

 

 

  • ogleda si multivizijo o razvoju smučarskih poletov v Planici
  • Posluša razlago ob obisku skakalnic, objektov.

Šport splošno

  • Razvija pozitivno mero  tekmovalnega duha in občutka za sodelovanje v skupini,
  •  
  • razvija pozitivne vzorce športnega obnašanja,

 

  • uči se čustvenega navezovanja na naravo,

 

 

  • razume načela varovanja narave ter odgovornega ravnanja v njej

 

  • razvijati gibalne sposobnosti,

 

  • pozitivno doživljanje športa,

 

  • razumevanje koristnosti rednega gibanja in športa ter njune vloge pri kakovostnem preživljanju prostega časa.

 

  • Sodeluje v različnih skupinskih igrah in štafetah,

 

 

  • upošteva pravila, sodeluje s sošolci,
  • Vzpodbuja druge pri različnih igrah,

 

  • Spremlja spremembe, ki so nastale v naravnem okolju zaradi izgradnje nordijskega centra in urejanja tekaških prog,
  • Opiše posledice izgradnje nordijskega centra,

 

 

  • Izvaja različne vaje in elemente pri teku na smučeh, kepatlonu, pohodih in ostalih aktivnostih
  • Izvede pohod na smučeh
  • Učenec opiše občutke po uspešno opravljenih nalogah
  • Učenci spremljajo svoje počutje tekom celega tedna in primerjajo s počutjem, kadar so manj aktivni

 

E-novice o razpisih, aktivnih počitnicah, prostih terminih …