EKO ŠOLA
Ravnanje z odpadki 2009/2010 - zaključno poročilo
Ob koncu letošnjega šolskega leta smo uspešno zaključili naslednje zbiranje surovin in odpadkov:
Odpadni papir, časopisi ter revije (za Fundacijo pisma srca) | 36 kg |
PET zamaški (Karitas) | 4,45 kg |
Kartuše in tonerji (organizacija Rdeči noski) - ni še polna škatla | 4,30 kg |
Odpadne baterije (sodelovali z ZEOS) | 3,3 kg |
Kartoni, steklo, plastika (Komunala Kočevje) | ekološki otok |
EKODAN v domu Jurček
V ekodomu Jurček smo 28. Maja, na svetovni dan sonca, izvedli ekodan. Pri nas smo gostili otroke iz OŠ Rogaška Slatina, katerim smo ob zaključku našega bivanja pripravili orientacijski tek z naravoslovno – ekološko vsebino. Otroci so se razdelili v skupine, katere so morale iskati skrite namige, le-ti pa so jih pripeljali do ekoloških vprašanj. Skupine, ki so tekom tedna pozorno spremljale dogajanje okoli sebe so zlahka opravile z 10 vprašanji in potjo. Ob zaključku dneva smo razglasili rezultate in prvim trem skupinam podarili spominska priznanja.
Ob pregledu odgovorov smo se nasmejali ugotovitvi, da imajo v Rogaški Slatini travo, ki je nevaren odpadek.
Zbiralna akcija »Naravo varuj, aparate in baterije ločuj!«
V marcu in aprilu smo se pridružili zbiralni akciji, v kateri smo zbirali odslužene gospodinjske aparate, odpadno elektronsko opremo ter sijalke in baterije. Na vidna mesta naše šole smo obesili obvestila, pri pouku varstva okolja pa smo učence seznanjali s posledicami nepravilnega ravnanja in odmetavanja v naravo. Ob zaključku akcije je tovornjak ZEOS-a odpeljal 5 kosov velikih gospodinjskih aparatov, 1 kos malih gospodinjskih aparatov, 2 odpadna mobilna telefona, 10 sijalk in 3,3 kilograma odpadnih baterij.
Ob zaključku akcije se zahvaljujemo vsem, ki odpadnih aparatov, sijalk in baterij ne odmetavajo v naravo!
_____________________________________________________________________________________________________________
Spomladansko čiščenje okolice doma Jurček
Aprila smo se pridružili vseslovenski akciji Očistimo Slovenijo v enem dnevu. Pri naših zunajšolskih dejavnosti v okolici Kočevja opazujemo, kje se kopiči največ odpadkov. Po premisleku smo se odločili, da si letošnje spomladansko čiščenje zasluži kraška reka Rinža, v katero nepridipravi odmetavajo plastenke, pločevinke, polivinil in stiropor.
Pri čolnarjenju po reki so učenci popisali najbolj onesnažene predele, ki smo jih označili na zemljevidu. Pri akciji smo se pridružili ribiški družini Kočevje, s pomočjo ribičev pa smo očistili 2 kilometra rečnih bregov, pri tem pa nabrali 7 kosov 120-litrskih vreč odpadkov. Zaradi močno umazanih odpadkov, se po priporočilih koordinatorke nismo odločili za ločevanje.
Čudovit sončen dan se je končal z golažem, odpadke pa so vojaki Slovenske vojske odpeljali na deponijo.
Na načrtu smo označili mesta večjega onesnaženja:
Slike iz čistilne akcije:
_______________________________________________________________________________________________
Ekoideja – Vetrnice
Nekega vetrovnega jesenskega dne nam je veter kuštral lase, odpadlo listje pa vrtinčil po zraku, da je bilo veselje. Po sprehodu smo se pogovarjali o jesenskem vremenu, otroci pa nikakor niso mogli pozabiti vrtinčastega vetra. Tako je padla ekoideja - izdelajmo si vetrnico, ki jo bo poganjal veter.
Učenci so na debelejši list narisali vzorec, ga pobarvali ter s škarjami izrezali lopatice za vetrnico. Vsak je sestavil svojo vetrnico, učitelj pa je pomagal pri pritrjevanju vetrnice na leseno držalo. Ko je bila vetrnica končana je sledilo poizkušanje, najprej v razredu, nato pa zunaj.
Zunaj je veter spet vztrajno kuštral lase, tokrat pa se je v vetru zavrtelo še 24 pisanih vetrnic.
_______________________________________________________________________________________________
Izdelava ptičje krmilnice in spoznavanje ptic pevk
V zimskem času smo v domu Jurček izdelovali ptičje krmilnice, ki smo jih obesili zunaj šole in spoznavali ptice, ki ostanejo pozimi doma.
Na začetku smo se dogovorili za načrt in izvedbo, spoznali orodje ter si uredili delovni prostor. Gospod upravnik nam po načrtu narezal večje kose lesa, da smo lažje začeli. Učenci so se razdelili v skupine, se dogovorili za delitev dela nato pa smo začeli. Veliko je bilo merjenja, žaganja in zabijanja žičnikov. Pri zabijanju so učenci spoznali, da ni vse v moči, ampak predvsem v tehniki. Na koncu smo ptičjo krmilnico še pobarvali, ji pritrdili kovinsko zanko ter jo obesili na drevo ob domu.
Ptice smo hranili s ptičjimi semeni, ki so nam jih prijazno odstopili na Zavodu za gozdove Slovenije - Območna enota Kočevje, starejšimi jabolki ter ptičjimi pogačami. Pri opazovanje ptic smo ugotovili, da v naši okolici prevladujejo sinice.
V letošnjem šolskem letu smo se poleg ustaljenega ločevanja odpadkov na steklo (ekootok), embalažo (ekootok) ter papir in karton (Šport Špas in ekootok) odločili, da nadaljujemo z zbiranjem plastičnih pokrovčkov plastenk (Karitas), tonerjev in kartuš (rdeči noski), izrabljenih baterij (nevarni odpadki) ter bioloških odpadkov (Biotera, Domžale).
Takoj na začetku leta je akcija že obrodila prve sadove. Na zbirni center Barje smo odpeljali 42,5 kg električni odpadkov!
Električni kabli
|
10,3 kg
|
Rabljena el. oprema
|
11,7 kg
|
Plastika, ohišja
|
6 kg
|
Barve, laki, topila
|
4,8 kg
|
Drobna el. oprema
|
9,7 kg
|
Električni kabli | Drobna el. oprema |
Barve, laki, topila, lepila | 42 kg el. opreme na zbirnem centru Barje |
Podpis ekolistine v CŠOD domu Jurček
Zbrali smo 2,10 kg plastičnih zamaškov | Zbrali smo kar 2,5 kg izrabljenih baterij | Nabralo se je tudi nekaj kartuš in tonerjev |
Dan zemlje v CŠOD domu Jurček - 22. april 2009
Spomladansko čiščenje okolice CŠOD doma Jurček - april 2009
Natečaj za izbor ekoznaka
Poročilo o sajenju sadnih dreves
Ekošola kot način življenja je program evropskega združenja in je sestavni del prizadevanju EU za okoljevarstveno izobraževanje, da organizirano in načrtno pospešuje okoljsko izobraževanje in ozaveščanje v Evropi in v svetu. S programom želimo doseči:
- da okoljsko izobraževanje postane del ciljev in vsebin vsakega šolskega predmeta,
- celostno prepoznavanje in reševanje okoljskih problemov,
- vključevanje v program oblikuje pri mladih državljansko kulturo in gradi samozavest
- izboljševanje medsebojnih odnosov v šoli in okolici
- da mladi ob okoljskih dejavnostih razvijajo kreativnost, inovativnost in oblikujejo in imenujejo nove ideje,
- da se učenci vključujejo v demokratično odločanje pri reševanju okoljskih problemov
- vzpodbujati in izvajati pilotne projekte s področja izobraževanja za trajnostni razvoj
V šolskem letu 2008/2009 smo se zaposleni v domu Jurček odločili, da sodelujemo v programu Ekošola kot način življenja.