Residential centresCŠOD OE LipaKolesarski in pohodniški izleti

Kolesarski in pohodniški izleti

ter zanimivosti v okolici doma Lipa

Zemljevid

Divji potok – v globeli na vzhodni strani Črmošnjic se v brzicah in slapičih peni Divji potok, ki nam nudi nepozabna doživetja ob premagovanju naravnih ovir in opazovanju hudourniške struge ter njegove posebnosti, lehnjaka. Tu še živita rak koščak in navadni močerad. Ob njem je urejena označena krožna učna pot, dolga 2.5 km. Na izhodišču je informacijska tabla.

Kočevski Rog in Črmošnjiška jelka – Kočevski Rog je kraška planota (dolžina 35 km, širina 15 km) nad Črmošnjiško dolino. Najvišji je osrednji del s 1099 m visokim Velikim rogom. Naselja, ki so se tu razvila, so sedaj pretežno opuščena. S kolesom, peš ali s prevoznimi sredstvi se lahko podamo na raziskovanje prostranih gozdov, do mogočne Črmošnjiške jelke, ki že stoletja kraljuje v teh gozdovih , njene veličine jo uvrščajo v sam vrh slovenskih jelk.

Mirna gora najvišji vrh Bele krajine, 1047 m visoka z gozdom poraščena gora. Pohodnik lahko izbira med naslednjimi izhodišči:Črmošnjice, Brezovica, Gače, Vrčice čez  Škrilj, Vrčice čez Kleč in Planino ali iz Planine po Gozdni učni poti. Pod vrhom stoji planinski dom. Iz bližnjega stolpa ali od doma se nam odpira lep razgled na Belo krajino, Gorjance in na hribovje na hrvaški strani meje.

Na Mirno goro čez Gače - lahka označena planinska pot, 9 km, 3 ure hoje. Pohod pričnemo pri domu Lipa, prečkamo regionalno cesto in nadaljujemo mimo studenca pod Toplim vrhom. Potem se po prečnih, občasno strmih stezicah povzpnemo do Komarne vasi, nato pa po gozdu do smučišča Bela. Pod vrhom smučišča se usmerimo proti opuščeni kočevarski vasi Pogorelec. Od tu se spustimo mimo pogorelske luže do nekdanje kočevarske vasi Škrilj. Pred vasjo zavijemo desno v Mrzlo dolino, od koder se povzpnemo mimo planinskega doma na vrh Mirne gore.

Na Mirno goro čez Brezovico - lahka označena planinska pot, 7,6 km, 3 ure hoje. Pohod pričnemo pri domu Lipa, mimo cerkve se po cesti spustimo pod vas, nadaljujemo po travnikih in ob Divjem potoku do Srednje vasi, nato po gozdni poti do Brezovice. (Ob poti je odcep desno na neoznačeno pot do kočevarske vasi Stari tabor, sto metrov prej pa do izvira Divjega potoka.) Pod vasjo Brezovica prečkamo potok, kmalu se nam v gozdu z leve priključi pot z Vrčic. Po stezi se povzpnemo do opuščene kočevarske vasi Škrilj. Nato zavijemo levo na stezo, se spustimo v Mrzlo dolino in se po utrjeni strmi stezi povzpnemo do planinskega doma. Od tu sledi le še 10 minut hoje do vrha Mirne gore.

Po Črmošnjiški dolini - lahka, krožna, delno označena pohodna pot, 8,7 km, 4 ure hoje. Pohod pričnemo pri domu Lipa, prečkamo regionalno cesto ter se po gozdu spustimo do izvira Črmošnjičice. Nadaljujemo ob strugi po urejenih prehodih in utrjeni stezi do sotočja z Divjim potokom, od tu pod regionalno cesto po levem bregu Divjega potoka do vasi Črmošnjice, nato po Učni poti Divji potok do srednje vasi ter po stari cesti do prelaza Brezovica, kjer prečkamo regionalno cesto, nadaljujemo mimo cerkve v vasi Brezovica (tu si lahko pohod podaljšamo levo do Starega tabora ali desno do izvira Divjega potoka). V črmošnjice se vračamo po markirani planinski poti Brezovica - Črmošnjice.

Na stene - lahka neoznačena krožna planinska pot, 10 km, 4 ure hoje. Pohod pričnemo pri domu Lipa, mimo cerkve se spustimo pod vas, nadaljujemo ob Divjem potoku do Srednje vasi ter po stari makedamski cesti do prelaza Brezovica ter po gozdu do lovske koče Vimol. Lahko se povzpnemo še na markovo glavo (755 m) ali se po gozdni vlaki odpravimo na razgledne stene, kjer je krasen razgled na Črmošnjiško dolino ter Kočevski Rog. Na izhodišče se spustimo mimo nekdanjega kočevarskega naselja Ašalice in po prečni poti do krožišča pri Srednji vasi z odvcepom za pajkež. Pot nadaljujemo ob Divjem potoku do črmošnjic in izhodišča.

Gače, le 4 km nad vasjo Črmošnjice se nahaja razgledna in izletniška točka ljubiteljev narave. Travnato pobočje nudi prijeten sprehod, vrh pa ponuja lep razgled po Dolenjski in proti severu do Kamniških in Savinskih Alp. Iz Črmošnjice se po planinski poti povzpnemo na Gače, vračamo se lahko tudi po cesti.

Muzej Kočevarjev v Občicah - ob ogledu ostalin kočevarskih vasic lahko spoznavamo življenje nekoč, več o prebivalcih, ki so v teh krajih živeli kar 600 let, pa spoznamo v muzeju v Občicah, ki je odprt za najavljene skupine. Črmošnjice so bile središče kočevarskega občine Semič. O zgodovini Kočevarjev pa pričajo tudi razvaline Starega in Novega Tabora.

Kolesarke poti: v Beli krajini je 15 označenih kolesarskih poti za cestno ali gorsko kolesarjenje. V domu dobite karto kolesarskih poti in vse informacije. Dom nudi izhodišče za gorsko kolesarjenje po Kočevskem Rogu ter opise treh variant (iz Črmošnjic krožno na Mirno goro, do Črmošnjiške jelke in žage Rog ali do Baze 20). Dom pa je lahko izhodišče tudi za cestno kolesarjenje po Dolenjski in Beli krajini.

Pohodniške poti: V Beli krajini je 18 označenih pohodniških poti, ter več planinskih poti, v domu dobite karto pohodniških poti ter vse informacije (Učna pot ob Divjem potoku, Kraška učna pot, Gozdna učna pot Planina – Mirna gora, Župančičeva pot od Dragatuša do Vinice, Obrška grajska gozdna učna pot).

Dom nudi izhodišče za izlete ter oglede naravne in kulturne dediščine Bele krajine in Dolenjske.

Krajinski park Kolpa – oddaljenost od Črmošnjic 25 km

Krajinski park Lahinja – oddaljenost od Črmošnjic 25 km

Belokranjski muzej Metlika – oddaljenost od Črmošnjic 31 km

Črnomelj – oddaljenost od Črmošnjic – 15 km, voden ogled mestnega jedra

Pridružite se nam v najboljši učilnici na svetu - v naravi.

E-news about tenders, active holidays, free terms ...